Cialona Expo ontwikkelt en realiseert al meer dan 50 jaar stands voor marktleiders die wereldwijd op beurzen staan. Hierbij staat beleving centraal. ‘Het gevoel dat je als merk over wilt brengen, moet je terugzien in de stand.’

‘Regisseurs van beleving,’ zo omschrijft eigenaar van Cialona Expo Tjeerd van de Kimmenade zijn medewerkers. De term ‘standbouwers’ dekt de lading volgens hem al lang niet meer. Maar de branche is de afgelopen twintig jaar dan ook enorm veranderd. ‘De techniek op gebied van audiovisuele middelen is in de afgelopen jaren in een rap tempo ontwikkeld en is niet meer weg te denken binnen de beursconcepten die we maken’ legt hij uit. ‘We zijn continu op zoek naar originele presentatietechnieken en blijven onszelf daarin ontwikkelen.‘ Voor het internettijdperk waren stands bedoeld om nieuwe producten te introduceren, maar inmiddels dienen ze tevens een ander doel, namelijk het vertellen van een verhaal en creëren van beleving. Van de Kimmenade: ‘Er moet in de stand iets gebeuren wat de bezoeker triggert. Iets wat zijn of haar aandacht trekt en op een originele manier de juiste boodschap uitdraagt.’

Cialona Expo creëert deze beleving en zorgt ervoor dat deze goed aansluit bij de associaties die je als merk wilt oproepen. Zo plaatste Cialona voor de marktleider in de polyurethaanindustrie Huntsman onlangs een interactieve scanner in de stand. ‘Huntsman produceert polyurethaan, een kunststof die op zichzelf weinig tot de verbeelding spreekt. Echter wordt het voor veel
aansprekende doeleinden, zoals auto-onderdelen, gebruikt.

Door een exclusieve auto in de stand te plaatsen waar een interactieve scanner langs te bewegen was, liet Huntsman zien in welke onderdelen hun materiaal precies verwerkt zit. Op het touch scherm van de scanner konden bezoekers meer informatie verkrijgen over de specifieke toepassing van het polyurethaan.’ Ook maakte Cialona gebruik van een interactieve tafel. Van de Kimmenade: ‘De bezoeker legt daar een product op en de tafel komt tot leven met projectiebeelden en geluid. Zo kan een bezoeker snel de informatie over het product naar keuze bemachtigen, waarbij tevens omstanders worden getriggerd een kijkje te nemen.’

Tachtig procent van de stands die Cialona Expo bouwt zijn voor grote beurzen in het buitenland. Er komt nogal wat bij kijken voordat je de stand daar goed en wel hebt neergezet. Van de Kimmenade: ‘Je moet de afspraken van tevoren goed afstemmen met de lokale organisatie en het internationale transport goed regelen. Ook hebben we met een heleboel regels te maken die weer per land verschillen.’ Cialona
Expo vindt het belangrijk om de klant hierin volledig te ontzorgen, maar wel voortdurend op de hoogte te houden van de voortgang van het project. Door in te loggen in hun online client portal kunnen klanten bijvoorbeeld zien wat Cialona Expo al heeft voorbereid, maar ook welke informatie ze zelf nog moeten aanleveren. Bij iedere stap die wordt afgerond binnen het client portal wordt de klant middels een bondige email op de hoogte gesteld. Daarnaast kan de klant hier boodschappen aan Cialona Expo doorgeven. Van de Kimmenade: ‘Mensen werken tegenwoordig ook vaak in het weekend of in de avonduren. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten vierentwintig uur per dag en zeven dagen per week toegang hebben tot de actuele status van het project. Cialona Expo gaat met de tijd mee. Dat uit zich niet alleen in de beleving in en rondom onze stands, maar ook in de beleving van onze klanten.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie?
www.cialona.nl | 0492-574545